Čáry na trati divákům ukážou, kde si jezdci můžou pomáhat zadním křídlem

Čáry na trati divákům ukážou, kde si jezdci můžou pomáhat zadním křídlem

Aby FIA usnadnila divákům chápání dění na trati, které budou ovlivňovat zadní nastavitelná křídla, vyznačí na okruzích místa, kde se tato technická novinka dostane ke slovu.

Nastavitelná zadní křídla mají usnadnit předjíždění, proto je jezdci budou moci v závodech používat jen na nejdelší rovince a ve chvíli, kdy na soupeře budou ztrácet méně než sekundu. Podrobně jsme o této novince a podmínkách jejího použití psali zde.

Aby bylo všem zřejmé, kdy a kde bude docházet k aktivaci křídel, vyznačí FIA klíčové úseky na trati čárami. Aby mohl jezdec křídlo použít, nesmí ztrácet na soupeře před sebou více než sekundu.

Jestli tuto podmínku splnil, budou moci diváci posoudit pouhým zrakem, protože před zatáčkou, která bude předcházet rovince určené pro použití křídla, nakreslí FIA dvě čáry, které budou sekundovou ztrátu při obvyklé rychlosti vyznačovat. Pokud bude rozdíl mezi dvěma vozy menší než vzdálenost mezi těmito čárami, bude druhý vůz moci použít na následující rovince zadní křídlo.

Jak jsme vás už informovali, zadní křídlo bude možné aktivovat na rovince nejdřív 600 metrů před brzdnou zónou. Tento bod bude taktéž vyznačen čárou na trati.

Mezinárodní automobilová federace ovšem od začátku říká, že nechce, aby bylo předjíždění díky zadnímu nastavitelnému křídlu příliš snadné, proto pořád platí, že pokud nastavené podmínky použití této novinky nenaplní očekávání, upraví je.

Doporučujeme

Články odjinud